بيوگرافي عبدالعزيز فرمانفرمايان

به مرجع اطلاعات به روز معماري و سازه خوش آمديد.

بيوگرافي عبدالعزيز فرمانفرمايان

۸۷ بازديد

عبدالعزيز فرمان فرماييان در سال ۱۲۹۹ در خانواده اي صاحب نام در سايت و فرهنگ معاصر به دنيا آمد وي تحصيلات خود را در دانشكده بوزار پاريس گذراند و در آوريل دهه ۳۰ فارغ التحصيل شد و به ايران بازگشت. در ابتدا در گاراژ خانه پدرش شروع به طراحي براي خانه هاي اقوام و دوستان كرد و سپس به استخدام دفتر دانشگاه تهران درآمد. وي پس از چندي با مهندس آفتن دليان، سيهون و قياهي در يكي از آتليه هاي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران تحت رياست مهندس فروغي به كار تدريس پرداخت.

Form flows function روش كار و طراحي اين معمار بزرگ بود.

از جمله آثار وي: استاديوم ورزشي، ساختمان شركت نفت، مسجد دانشگاه تهران، ساختمان وزارت كشاورزي، برجهاي سامان، برجهاي ونك پارك، ساختمان بورس، دانشكده دامپزشكي، كاخ مادر سعدآباد، كاخ نياوران، ساختمان اداري صدا و سيما.

كانپست طراحي ورزشگاه آزادي: يك تپه آتشفشاني كه اطراف آن شيب دار مي باشد و بالاي آن يك حفره آتشفشان وجود دارد كه شبيه يكي از ورزشگاههاي مكزيك مي باشد. پس اين طرح را در جايي اجرا كردن كه اطراف آن تپه هاي كن وجود داشت.

دفتر فرمان فرماييان علاوه بر طراحي معماري در طراحي شهري و شهرسازي نيز وارد فعاليت شد از جمله در سالهاي ۱۳۴۶ تا سال ۱۳۵۴ كليه كارهاي غيرصنعتي كنسرسيوم نفت شامل شهرسازي، مدرسه سازي و خانه سازي و ساخت دفاتر اداري در مناطق نفت خيز را به عهده داشت و شهرسازي و خانه سازي مجموعه شركت مس سرچشمه كرمان، شركت خانه در كرج، شركت خانه در اصفهان و شركت خانه در شرق تهران را انجام داد. اما شناخته شده ترين فعاليت شهرسازي او تهيه نقشه جامعه شهر تهران با همكاري ويكتر گروئن مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.