آرشیو اردیبهشت ماه 1399

به مرجع اطلاعات به روز معماري و سازه خوش آمديد.

بيوگرافي عبدالعزيز فرمانفرمايان

۸۶ بازديد

عبدالعزيز فرمان فرماييان در سال ۱۲۹۹ در خانواده اي صاحب نام در سايت و فرهنگ معاصر به دنيا آمد وي تحصيلات خود را در دانشكده بوزار پاريس گذراند و در آوريل دهه ۳۰ فارغ التحصيل شد و به ايران بازگشت. در ابتدا در گاراژ خانه پدرش شروع به طراحي براي خانه هاي اقوام و دوستان كرد و سپس به استخدام دفتر دانشگاه تهران درآمد. وي پس از چندي با مهندس آفتن دليان، سيهون و قياهي در يكي از آتليه هاي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران تحت رياست مهندس فروغي به كار تدريس پرداخت.

Form flows function روش كار و طراحي اين معمار بزرگ بود.

سختي گير مغناطيسي آكوا در خانه ها

۱۱۰ بازديد

رسوب زدا يا به تعبير درست تر سختي گير مغناطيسي آكوا دستگاهي است كه براي از بين بردن و جلوگيري از ايجاد رسوبات در تاسيسات ولوله ها در صنايع كوچك همچون خشكشويي ها و مصارف خانگي كاربرد دارد كه مصرف خانگي آن بيشتر در زماني است كه سيستم گرمايشي خانه پكيج هاي ديواري و يا شوفاژها و يا آبگرمكن باشد.

بررسي كوتاه برج هرست، اثر معماري پايدار نورمن فاستر در نيويورك

۶۷ بازديد

معماري: فاستر و همكارن

سال: ۲۰۰۰ – ۲۰۰۶

سبك: پايدار

موقعيت: نيويورك، آمريكا

برج هرست اولين ساختمان اداري بلند مرتبه ي “سبز” در نيويورك؛ مهارت و هوشي يك گروه معماري بزرگ را يادآوري مي كند، فاستر و همكارانش در اين پروژه به سمت طراحي ضد كليشه اي و نوآورانه حركت كرده اند و ساختماني خلق كرده اند كه تكنيك ها و تكنولوژي هاي بكر گرفته شده در آن، تحسين برانگيز است. در اين بخش و در ادامه قصد داريم نگاهي به برخي از ويژگي هاي اين برج شاخص در منطقه منهتن نيويورك بياندازيم.